Urodzonych po roku 1980 i przed końcem lat 90 XX wieku określamy mianem Milenialsów, pokoleniem Y. To ludzie, którzy od dziecka obracają się w świecie nowych technologii, Internetu i pozbawieni są wojennego bagażu wspomnień. Mówi się o nich jako o pewnych siebie indywidualistach, którzy żyją ze sobą we względnej symbiozie, ponad podziałami.

Milenialsi to obecnie jedna z najbardziej pożądanych grup docelowych wszystkich światowych marek. Co więcej, generacja Y ma nawet swój własny kolor! Millennial Pink -skąd się wziął i jak opanował świat designu?

millennial pink

Szybka dawka historii

Dlaczego właśnie delikatny róż został wybrany kolorem pokolenia Y? Odpowiedź jest bardzo prosta przez swoją nieoczywistość. Jego odcień nie określa płci, nie ogranicza także możliwości, w których może zostać wykorzystany. Millennial Pink ma dwa oblicza, podobnie jak nasze pokolenie. Z jednej strony jest grzeczny i słodki, z drugiej zaś nadaje pazura i ostrości.

Specyficzny odcień różu spopularyzowany został w głównej mierze przez filmy Wesa Andersona ,,Grand Budapest Hotel” i tym samym stał się kolorem współczesnych 20- i 30- latków. Za oceanem zyskał nazwę Millennial Pink, ale znany jest też jako Scandi Pink.

millennial pink

Ponadto, w 2016 roku Pantone wybrał Rose Quartz, pudrowy róż i Serenity, czysty niebieski odcień jako wspólne kolory roku. Wybór dwóch kolorów był symbolicznym zagraniem firmy i odzwierciedlał to, co opisano później jako „rozmycie płci” w odniesieniu do mody, trendów kolorystycznych i wszystkich innych dziedzin projektowania – „To jednostronne podejście do koloru zbiega się z ruchami społecznymi w kierunku równości płci i płynności”. Sam róż określony został został perswazyjnym, ale delikatnym tonem, który przekazuje współczucie i poczucie spokoju.

millennial pink

Różowy sam w sobie jest bardzo subtelnym kolorem. Jest szczęśliwy, uspokaja, dodaje sprężystości i pewności siebie w przestrzeni. Mając to na uwadze, nic dziwnego, że ten kolor zdominował wszystko, od świata mody, poprzez gastronomię, aż do farb ściennych, mebli i urządzeń.

A ile różu jest w różu?

Millennial Pink to tak naprawdę kilka odcieni różu. Na pierwszy rzut oka przypomina kolor flaminga, lub łososiowy. Są i tacy, którzy nazywają go pudrowym lub morelowym różem. Pisarz Lauren Schwartzberg, opisuje gamę odcieni, zaczynając od „beżowego, poprzez rumiany dotyk, aż po hybrydę brzoskwiniowo – łososiową”.

Nie od dziś wiadomo, że róż jest kłopotliwym kolorem, od lat kojarzonym z infantylnością, dziewczęcością i naiwnością. Złośliwi  mówią, że Millennial Pink z jednej strony przypomina satynową bieliznę, a z drugiej cukierkowy amerykański styl, czego sztandarowym przykładem są projekty kuchni z lat 80 – tych.

milenial pink

Od jakiegoś czasu jednak można zauważyć, że róż przechodzi swoistą rewolucję. Domy modowe usilnie starają się zedrzeć z niego łatkę koloru podporządkowanego wyłącznie dla kobiet i redefiniują go jako oznakę prawdziwej męskości.

Millennial Pink we wnętrzach

Projektanci wnętrz z kolei zakochali się w kolorze Millennial Pink. Jest przecież połączeniem romantyzmu i wyrazistości zarazem. Świetnie łączy się z szarościami, beżami, czernią i bielą. Ten dość nietypowy odcień różu króluje we wnętrzach designerskich kawiarni, restauracji, sklepów, a także w mieszkaniach tych, którzy chcą być trendy.

millennial pink
aranżacja Grohe

Dla przykładu, w sierpniu 2016 roku Pietro Quagila otworzył w Nowym Jorku całkowicie różową restaurację Pietro Nolita. Zastosował we wnętrzu różne odcienie różu, dzięki czemu pomieszczenie nie jest przytłaczające. Jedynym dodatkiem do tej kolorystyki jest zieleń pod postacią roślin.

Jakie kolory pasują do Millennial Pink?

Millennial Pink jest odcieniem, który łatwo zestawić z innymi barwami. Są jednak takie, w połączeniu, z którymi daje wyjątkowy efekt. Oto przykłady dobrego towarzystwa dla ,,tysiącletniego różu”:

  • Butelkowa zieleń – idealny kompan dla Millennial Pink. Co prawda trzeba mieć nieco odwagi, by zdecydować się na takie połączenie, niemniej jednak warto! Zestawienie tych dwóch kolorów we wnętrzu przywodzi na myśli gorące klimaty ameryki południowej, gdzie przy różowych elewacjach domów rosą ciemne palmy i opuncje.
  • Granat – męski pierwiastek w pomieszczeniu. Śmiało można powiedzieć, że granat i róż to dość ciekawe męsko-damskie zestawienie. Warto o nim pomyśleć przy aranżacji wnętrz ,,intymnych”, takich jak łazienka, czy sypialnia.
  • Złoto i miedź – szczególnie polecany w łazienkach. Za pomocą połączenia Millennial Pink ze złotem i miedzią możesz urządzić zarówno elegancki salon, jak i pokój dziecięcy. W sklepach znajdziesz szereg złotych dodatków i akcesoriów, więc można poszaleć. Co ciekawe, połączenie tych trzech barw doskonale podkreśla charakter łazienki. Wyobraź sobie ścianę wyłożoną kafelkami w kolorze Millennial Pink przełamaną miedzią i złotem. Takie tło sprawia, że biała ceramika łazienkowa zostaje na nim świetnie wyeksponowana, a całe. Wnętrze sprawia wrażenie pracowni artystycznej, gdzie każdy element istnieje po to, by podkreślić kolejny.
  • Biel – jasna oprawa dla zdecydowanego koloru. Z różowymi ścianami, dobrze jest zestawić białe meble. Można również pokusić się o zrobienie białych przypodłogowych listew lub białego pasa odcinającego ściany od podłogi. Takie detale robią wrażenie. Jeśli jednak cukierkowe ściany do Ciebie nie przemawiają, a jednocześnie chcesz zaakcentować istnienie Millennial Pink w Twoim mieszkaniu, postaw na meble, sprzęty lub dodatki w tym kolorze. Kanapa w takim odcieniu kojarzy się z wygodą i relaksem, a przecież o to głownie w tym chodzi – aby odpocząć. Tak zaaranżowane wnętrze będzie nie tylko nowoczesne, ale i wygodne.
  • Czerń – doda szykowności i ostrości. Zestawienie Millennial Pink z czernią to jest to! Taka kolorystyka potrafi zaskoczyć swoją szykownością. To idealnie rozwiązanie dla wszystkich tych osób, które potrzebują we wnętrzu odrobiny szaleństwa i drapieżności.

millennial pink

Podsumowując, niezależnie od zastosowanych przez Ciebie połączeń kolorystycznych, Millennial Pink odnajdzie się w wielu stylach i w każdym wnętrzu. A dzięki temu, że jest kolorem uniwersalnym skorzystać z niego z powodzeniem mogą zarówno kobiety, jak i mężczyźni. W końcu życie Millenialsa to życie bez granic, dlatego nie bójmy się eksperymentów i dajmy się ponieść różowemu szaleństwu!

Autorką wpisu jest Agnieszka Możejko, redaktorka bloga łazienkowego i pasjonatka aranżacji wnętrz.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here